gulai 7 kawah

Restoran Gulai 7 Kawah adalah pilihan utama bagi penduduk Alor Setar dan pelancong tempatan serta luar negara yang ingin menikmati beragam hidangan tengah hari. Terletak sekitar 5 km dari Muzium Padi dan Pusat Sains Wilayah Utara, restoran ini sering mendapat kunjungan dari pengunjung yang datang melancong ke kawasan ini. Keberadaan restoran yang berlatar belakang sawah padi menciptakan suasana kampung yang menawan, yang membuat pengunjung dapat menikmati hidangan tengah hari dalam lingkungan yang asri.

Nama unik “7 Kawah” merujuk pada cara mereka menyajikan hidangan dengan menggunakan tujuh kawah yang berbeza, yang berisi berbagai hidangan istimewa. Mereka menyediakan gulai rusa, sup daging, gulai daging rebung, ayam kampung, ayam bakar, ikan bakar, ulam-ulaman, dan berbagai hidangan lain.

Selain menikmati hidangan lazat, pengunjung juga dapat melihat beberapa banner dengan tulisan dalam dialek bahasa Kedah dan bahasa Thai yang terpampang di dinding restoran, menambah daya tarik unik tempat ini.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *