Rumah kelahiran tun dr Mahathir Mohamad

Tun Dr. Mahathir Mohamad, bekas Perdana Menteri Malaysia, dilahirkan pada 10 Julai 1925 di Alor Setar, ibu negeri Kedah di Malaysia. Tempat kelahirannya dikenali sebagai “Rumah Kelahiran Tun Dr. Mahathir” atau “Tempat Kelahiran Tun Dr. Mahathir.” Ia merupakan tapak bersejarah yang penting dan merupakan tarikan pelancongan popular di Malaysia.

Tempat kelahirannya telah dikekalkan sebagai muzium dan terbuka kepada orang ramai. Pelawat boleh meneroka muzium tersebut untuk mempelajari lebih lanjut mengenai kehidupan dan tahun-tahun awal Dr. Mahathir, salah seorang tokoh politik yang paling berpengaruh di Malaysia. Muzium ini biasanya mengandungi pameran, gambar, dan artifak yang berkaitan dengan kehidupan dan kerjayanya. Ia memberikan wawasan mengenai latar belakangnya dan perjalanannya menjadi seorang negarawan terkemuka.

Kerana pengetahuan saya berasaskan maklumat yang tersedia sehingga Januari 2022, saya mencadangkan untuk memeriksa dengan pihak berkuasa tempatan atau melakukan carian dalam talian untuk maklumat terkini mengenai lokasi, waktu operasi, dan sebarang pameran atau acara istimewa di Rumah Kelahiran Tun Dr. Mahathir.

WAKTU LAWATAN:
9.00 pagi – 5.00 petang (Sabtu-Khamis)
Tutup (Isnin & Jumaat)

BAYARAN MASUK:
Percuma

LOKASI:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *